Перші камери на дорогах України запрацювали у червні 2020 року. За даними поліції, станом на 4 листопада 2021 року вже працювало 236 комплексів автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху.

До кінця цього року поліція обіцяє довести кількість камер до 270 одиниць. На 2022 рік заплановано запуск ще 210 комплексів, а на 2023 рік – ще 100. Камери на дорогах України продемонстрували свою ефективність. Принаймні з фінансової точки зору. Про це свідчать дані, які нещодавно оприлюднив заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький. За підрахунками поліції, за рік камери автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху заробили на українських водіях близько 260 мільйонів гривень.

“За рік роботи системи автоматичної фіксації нами було складено 1 738 119 постанов, це стільки разів було притягнуто до відповідальності порушників швидкісного режиму і порушників, які безпосередньо не дотримувалися правил проїзду смугою для руху громадського транспорту. Із цих постанов 1 479 726 виконано, тобто штрафи були оплачені, на загальну суму 259 млн 598 тис, 532 грн, і це – 85% виконаних постанов”, – зазначив О. Білошицький.

Цифри, озвучені керівництвом патрульної поліції, дозволяють приблизно підрахувати скільки заробляє поліція на кожній камері. Звісно, що це дуже грубі розрахунки. Тим не менш, вони дають певну уяву про те, наскільки ефективні камери як своєрідний державний бізнес на дорозі.

Станом на травень 2021 року в Україні працювали 92 камери. Ця інформація раніше озвучувалася представниками МВС.

Не всі ці камери працювали цілий рік. На початковому етапі діяло лише 50. Але якщо навіть рахувати виходячи з 92, виходить, що кожна камера за рік заробила щонайменш 100 тисяч доларів.